سبد خرید

carpetnrugs

Persuan Handmade Rugs

فرش قدیمی

آخرین مقالات

دسته بندی ها

فرش قدیمی

فرش قدیمی

 

فرش های قدیمی به دلیل کیفیت و زیبایی خاصی که دارد، بسیار مورد توجه قرار گرفته اند و امروزه در بسیاری از منازل شما شاهد استفاده از فرش قدیمی هستید. فرش قدیمی که قدمت بالایی دارند بسیار با ارزش بوده و از قیمت بالایی نیز برخوردار هستند.

بنابراین با توجه به این که فرش قدیمی ارزشمند هستند نگهداری از آن ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. فرش های قدیمی به فرش هایی گفته می شود که قدمتی حدود 50 سال و بیشتر دارند.

برخی از انواع فرش های قدیمی آن قدر  با ارزش هستند که آن ها را در موزه ها نگهداری می کنند. بعضی از افراد برای زیبا سازی منزل از فرش قدیمی استفاده می کنند و فرش هایی که قدمت بالایی دارند را به صورت تابلو فرش استفاده می نمایند.

فرش های قدیمی این روزها بیش از پیش طرفدار دارند و مورد استقبال قرار گرفته اند. ما در این مقاله قصد داریم تا در مورد فرش قدیمی با شما صحبت کنیم و شما را بیشتر با آن ها آشنا کنیم.

فرش قدیمی دستباف

قطعا در فضای یک منزل و در بین تمامی وسایل و اثاثیه ها نمی توانید وسیله ای را پیدا کنید که به اندازه فرش قدیمی و دستباف زیبایی داشته باشد. فرش قدیمی با طرح های جذاب و رنگ های خیره کننده تاثیر زیادی بر زیبایی فضا دارد.

خرید و فروش فرش قدیمی

سوالی که ممکن است برای برخی از افراد پیش بیاید این است که آیا می توان بر روی فرش قدیمی دستباف راه رفت و آن را در کف پذیرایی و اتاق ها قرار داد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم فرش قدیمی دستباف کیفیت و دوام بالایی دارد و با رفت و آمد بر روی آن دچار آسیب نمی شود.

در صورتی که قصد دارید تا از فرش دستباف قدیمی یا قالیچه در کف منزل استفاده کنید باید بتوانید به خوبی از آن مراقبت کنید تا در طولانی مدت بتوانید از آن ها استفاده نمایید. فراموش نکنید برای تمیز کردن فرش قدیمی دستباف هیچ گاه از محلول های پاک کننده و غیره استفاده نکنید زیرا این مواد می توانند آسیب جدی به فرش قدیمی وارد کنند.

چرا باید از فرش قدیمی دستباف در منزل دکوراسیون منزل خود استفاده کنید ؟

از مهم ترین دلایل فرش قدیمی، کمک به افرادی که در این صنعت فعالیت دارند و پشتیبانی از تولیدات داخلی است.

با اینکه این محصولات در خارج از کشور نیز طرفداران خود را داشته و همواره به بیشتر کشورهای دنیا صادر می شوند، اما فروش داخلی نیز می تواند به آن ها کمک بسیاری کند. اما این تمام ماجرا نبوده و در ادامه مزایای آن را برای شما نام می بریم:

• فرش قدیمی از نخ ها و رنگ های طبیعی تولید شده و به همین دلیل برای بدن و پوست بسیار مفید بوده و به همین دلیل طرفداران زیادی دارد.

• فرش قدیمی باعث می شود تا محیط خانه در فصل زمستان گرم و در فصل تابستان خنک باشد.

• فرش قدیمی بسیار نرم بوده و لطافت خاصی دارند، به همین دلیل شما بر روی آن احساس راحتی کرده و دیسک کمر و گردن شما را بهبود می بخشد.

• این فرش ها هیچ پز مضر و آسیب دهنده ای ندارد، از همین رو باعث می شود تا افراد دچار مشکلات تنفسی نشوند.

فرش قدیمی ایرانی

می توان گفت یکی از با ارزش ترین و معروف ترین صنایع ایرانی ها، فرش قدیمی است. فرش قدیمی ایرانی به دلیل کیفیت بالا و تنوع و جذابیت علاوه بر ایران در کشورهای خارجی نیز معروف است. فرش قدیمی ایرانی معمولا دستباف هستند و اکثر آن ها توسط کوچ نشینان ایرانی بافته شده اند.

در گذشته برای بافت فرش های ایرانی نقشه و طرح خاصی وجود نداشته و به همین جهت افراد برای بافت فرش ها از طرح های ذهنی و یا طرح هایی که در طبیعت وجود داشته الهام می گرفتند.

بسیاری از انواع فرش قدیمی ایرانی از پشم بافته شده اند و برخی از آن ها نیز از ابریشم هستند. فرش های قدیمی که از ابریشم بافته شده اند، لطافت و زیبایی بیشتری دارند.

به دلیل این که در گذشته نخ هایی که برای بافت فرش ها استفاده شده است، کیفیت بالایی داشته اند بنابراین این فرش ها ماندگاری و طول عمر بالایی دارند. همین موضوع موجب محبوبیت فرش قدیمی ایرانی در تمام دنیا شده است.

فرش قدیمی قرمز

در گذشته نخ هایی که برای بافت فرش قدیمی استفاده میشد معمولا قرمز بودند. همان طور که نمونه های زیادی را در بازار دیده اید اکثرا فرش های قدیمی قرمز هستند.

فرش های قدیمی که قرمز رنگ بوده بیشتر از سایر رنگ ها به سبک قدیمی و عتیقه نزدیک تر هستند. در کشورهای خارجی نیز اکثر فرش های قدیمی که وجود دارد به رنگ قرمز می باشند.

استفاده از فرش قدیمی قرمز در فضای منزل زیبایی خاصی را به فضای مورد نظر اضافه می کند. شما می توانید این فرش های قرمز را به راحتی با سایر وسایل منزل خود هماهنگ کنید و زیبایی آن ها را چند برابر کنید.

فرش قدیمی

انواع فرش قدیمی

در گذشته فرش های قدیمی را در طرح ها و شکل های مختلفی تولید می کردند. چند نمونه از انواع فرش قدیمی عبارت اند از:

• فرش شاه عباسی

• فرش طرح اسلیمی

• فرش طرح بته جقه

هر کدام از این فرش ها ویژگی ها و مشخصات خاص خود را دارند. شما می توانید بر اساس سلیقه و دکوراسیون منزل خود یک طرح زیبا را برای فضای مورد نظر خود انتخاب کنید.

طرح های فرش قدیمی تنوع بالایی دارند و این موضوع موجب شده تا شما برای انتخاب فرش قدیمی با محدودیت رو به رو نباشید.

معیارهای انتخاب بهترین فرش قدیمی دستباف

اولین نکته ای که هنگام خرید فرش قدیمی دستباف باید به آن توجه داشته باشید، سبک انتخابی خانه شما و فرشی است که برای آن خریداری می کنید. فرش منتخب شما، باید با رنگ، دکوراسیون و سبک خانه تان هماهنگی داشته باشد تا نمای زیبایی به آن بدهد.

یکی دیگر از موارد ابعاد فرش قدیمی است که باید کمی کوچک تر از اندازه اتاق یا پذیرایی باشد. بجز در سبک های قدیمی و خانه های سنتی، فرش قدیمی باید از کل محیط کوچک تر بوده و در اطراف آن مبلمان خود را قرار دهید. با این کار شما می توانید نمای زیبا و جدیدی را در خانه خود ایجاد کنید.

جنس نخ، نوع گره و طرح از مواردی هستند که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. توصیه می کنیم فرش قدیمی را از سایت ها و مراکز معتبر خریداری نمایید؛ چرا که برخی از فروشگاه ها فرش های ماشینی را به عنوان فرش قدیمی به فروش می رسانند. به همین دلیل باید این محصول را از مکانی معتبر با سابقه ای درخشان سفارش دهید.

خرید فرش قدیمی دستباف

همان طور که می دانید فرش قدیمی دستباف در مقایسه با سایر فرش ها قیمت بسیار بالاتری دارد. بنابراین برای خرید فرش قدیمی دستباف نکات مهمی را در نظر داشته باشید تا بتوانید یک فرش قدیمی دستباف با کیفیت تهیه کنید.

برای خرید فرش قدیمی دستباف باید ابتدا در خصوص این فرش ها اطلاعات لازم را کسب نمایید زیرا بسیاری از فروشندگان فرش هایی که چند سال بافت هستند را به جای فرش های قدیمی به مشتریان می فروشند و از این طریق سود کلانی را به دست می آورند.

فروش فرش قدیمی

فروشگاه های فرش زیادی در سطح شهر وجود دارند که اقدام به عرضه انواع فرش قدیمی می کنند. با گسترده شدن اینترنت سایت های زیادی نیز این کار را در پیش گرفتند و در زمینه فروش فرش قدیمی فعالیت می کنند.

شما باید برای خرید فرش قدیمی مراکز و وب سایت هایی را انتخاب کنید که معتبر باشند تا بهترین و با کیفیت ترین فرش ها را در اختیار شما قرار دهند. یکی از این سایت های معتبر، سایت www.carpetnrugs.ir است.

خرید فرش قدیمی

قیمت فرش قدیمی

به طور کلی می توان گفت فرش قدیمی با توجه به قدمتی که دارد، از قیمت بالایی برخوردار است اما با توجه به نوسانات بازار و عوامل متعدد نمی توان برای فرش قدیمی قیمت دقیقی را بیان کرد. عوامل مختلفی همچون قدمت، کیفیت، ابعاد و غیره روی قیمت فرش قدیمی تاثیر دارند

عوامل تاثیر گذار بر قیمت فرش قدیمی دستباف

در ابتدا باید بگوییم که فرش قدیمی ارزش بالایی داشته و انواع مدل های فرش قدیمی در ایران و خارج از ایران قیمت نسبتا زیادی دارد.

یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت فرش قدیمی دستباف، سال تولید فرش است. هرچه فرش قدیمی تر باشد، قیمت آن بالاتر میرود؛ چرا که فرش قدیمی بعد از مدت چند سال خوش رنگ تر و زیباتر شده و کیفیت آن به هیچ عنوان پایین نمی آید.

تولید کنندگان فرش قدیمی از نخ های ابریشم، پنبه و پشم برای تولید این محصولات استفاده می کنند که قیمت فرش قدیمی با توجه به نوع نخ آن، متفاوت خواهد بود.

عوامل دیگری همچون طراحی فرش قدیمی، رنگ های به کار رفته، ابعاد فرش قدیمی، نوع گره و … بر روی قیمت فرش قدیمی دستباف تاثیر مستقیمی دارد. به همین دلیل هنگام خرید فرش قدیمی دستباف باید تمامی این موارد را به درستی بررسی کنید تا با قیمت واقعی فرش قدیمی را خریداری نمایید.

جمع بندی

فرش قدیمی ایرانی یکی از صنایعی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به این که فرش قدیمی قیمت بالایی دارند قبل از خرید باید به خوبی با مشخصات و ویژگی های آن آشنا شوید تا بتوانید یک فرش با کیفیت را خریداری نمایید.

سوالات متداول فرش طوسی

فرش های قدیمی به دلیل کیفیت و زیبایی خاصی که دارد، بسیار مورد توجه قرار گرفته اند و امروزه در بسیاری از منازل شما شاهد استفاده از فرش قدیمی هستید. فرش قدیمی که قدمت بالایی دارند بسیار با ارزش بوده و از قیمت بالایی نیز برخوردار هستند.

در گذشته فرش های قدیمی را در طرح ها و شکل های مختلفی تولید می کردند. چند نمونه از انواع فرش قدیمی عبارت اند از:

• فرش شاه عباسی
• فرش طرح اسلیمی
• فرش طرح بته جقه

برای خرید فرش قدیمی دستباف باید ابتدا در خصوص این فرش ها اطلاعات لازم را کسب نمایید زیرا بسیاری از فروشندگان فرش هایی که چند سال بافت هستند را به جای فرش های قدیمی به مشتریان می فروشند و از این طریق سود کلانی را به دست می آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *