سبد خرید

carpetnrugs

Persuan Handmade Rugs

آخرین مقالات

دسته بندی ها

قیمت فرش دستباف یکی از دغدغه ها و سوالات اصلی بسیاری از افراد، به خصوص علاقه مندان به فرهنگ و هنر ایرانی به شمار می رود.
فرش دستباف یک کف پوش است که در مقابل عواملی مانند نور یا پاخوردن و شستشو نه تنها زیبایی، کیفیت و چشم نوازی خود را از دست نمی دهد، بلکه ارزش خود را حفظ می کند.
این نوع فرش ها به خاطر الیاف طبیعی و لطافتی که دارند، هنگام استراحت روی آن ها کمر درد نمی گیرید. فرش های دستباف در تابستان گرما و در زمستان سرما را دفع می کنند.
فرش دستباف از نظر رنگ متنوع بوده و با سبک و سلیقه های مختلف هماهنگ است. نکته ایی که در مورد این نوع فرش ها حائز اهمیت می باشد قیمت فرش دستباف است.
قیمت فرش های دستباف به نقشه، رنگ، جنس نخ، تار و پود، پرز و میزان ریز بافی و درشت بافی آن ها بستگی دارد. در این جا قصد داریم با شما درمورد قیمت فرش دستباف 12، 9 و 6 متری با شما صحبت کنیم؛ همراه ما باشید!

قیمت فرش دستباف به چه شرایطی بستگی دارد ؟

همانطور که در ابتدای مطلب هم اشاره کردیم، قیمت فرش دستباف یکی از دغدغه های اصلی افراد مختلف و علاقه مندان به فرش به شمار می رود.

فرش های دستباف ایرانی در تمام دنیا شهرت دارند و حتی می توان آن ها را نماد کشور ایران دانست.

قیمت فرش دستباف

تماس با ما

نقش و نگار فرش های دستباف، خاطراتی که خیلی از ما از دار قالی در منزل خود داریم و حس نوستالژی آن، کیفیت بی نظیر این فرش ها و بسیاری دلایل دیگر باعث شده فرش های دستباف ارزش معنوی خاصی پیدا کنند. اما بدون شک در کنار ارزش معنوی، ارزش مادی این فرش ها هم اهمیت زیادی دارد.

قیمت فرش دستباف با توجه به کیفیتی که دارد و زحمتی که برای تولید و بافته شدن آن کشیده می شود نسبت به فرش های ماشینی بسیار بیشتر است. اما اگر تمام جوانب را در نظر بگیریم، به خوبی متوجه خواهیم شد که چنین قیمتی برای این آثار هنری دستساز کاملا منصفانه است.

قیمت فرش ابریشم

از مرغوب ترین و لوکس ترین فرش های دستباف ایرانی، فرش ابریشمی است. فرش های ابریشم حجم قابل توجهی از صادرات فرش دستباف ایران را به خود اختصاص داده اند و در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارند.

برای تشخیص فرش ابریشم می توانید دست خود را روی آن بکشید اگر دست شما احساس گرمی کرد فرش اصل می باشد.

نکته قابل تامل در مورد این نوع فرش قیمت فرش ابریشم است چون برای بافت این نوع فرش از ابریشم استفاده شده، قیمت نسبتا گرانی دارد. یک سری عوامل قیمت فرش دستباف ابریشم را تحت تاثیر قرار می دهند که در زیر آن ها را بیان می کنیم:

• اندازه و ابعاد فرش

• ریز یا درشت بافت بودن آن

• برند طراح و بافنده فرش

• تراکم و تعداد گره های فرش دستباف

• الیاف به کار رفته در آن

• طرح و رنگ فرش

قیمت فرش دستباف 12 متری

قیمت فرش دستباف 12 متری نسبت به فرش دستباف در ابعاد 6 و 9 متری به دلیل اندازه و ابعاد بزرگتر بیشتر می باشد. از جمله عواملی که در تعیین قیمت فرش دستباف 12 متری تاثیرگذار هستند می توان موارد زیر را نام برد.

• اگر در قسمت هایی از فرش تفاوت جزیی رنگ و سایه دیده شود قیمت فرش را کاهش می دهد.

• نوع نخ استفاده شده برای بافت فرش روی قیمت فرش دستباف 12 متری اثر دارد.

• شکستگی گل فرش یا اندازه نبودن گل های آن قیمت فرش را تحت تاثیر قرار می دهد.

• هر چقدر طرح و نقشه فرش پیچیده تر باشد قیمت فرش دستباف 12 متری بیشتر است.

قیمت فرش دستباف 6 متری

قیمت فرش دستباف 6 متری را نمی توان به صورت قطعی بیان کرد بلکه یک سری فاکتورها با هم قیمت فرش دستباف 6 متری را تعیین می کنند که در زیر چند مورد از آن ها را بیان می کنیم.

• اندازه و ابعاد فرش ها قیمت آن ها را تحت تاثیر قرار می دهند.

• جنس نخ و میزان تراکم فرش روی قیمت فرش اثر می گذارد.

• طرح و نقشه فرش قیمت آن را تحت تاثیر قرار می دهد.

قیمت فرش دستباف
قیمت فرش دستباف

تماس با ما

قیمت فرش دستباف دسته دوم

قیمت فرش دستباف دسته دوم توسط یک سری فاکتورها تعیین می شود و نمی توان یک قیمت کلی را برای آن در نظر گرفت. چند مورد از عواملی که قیمت فرش دستباف دسته دوم را تحت تاثیر قرار می دهد در اینجا ذکرمی کنیم.

• فرش دستباف با گذر زمان نه تنها از قیمت آن کم نمی شود بلکه قیمت و ارزش آن بیشتر می شود، پس ممکن است فرش دستباف دسته دوم قیمت بیشتری نسبت به فرش دستباف نو داشته باشد.

• فرش دستباف از قدیمی ترین و اصیل ترین نوع فرش ها به شما می آید به همین دلیل فرش دستباف دسته دوم قیمت نسبتا گرانی دارد.

• برای ساخت فرش دستباف از پشم، ابریشم و پنبه استفاده می شود که به نسبت آن قیمت هم بالاتر می رود.

قیمت نخ فرش دستباف

یکی از مهم ترین بخش ها در زنجیره تولید فرش دستباف مواد اولیه یا به صورت دقیق تر نخ و نقشه آن می باشد.

نخ اولین نیاز بافندگان برای بافت فرش دستباف است و نوع نخ از عوامل مهم تعیین کننده قیمت فرش دستباف می باشد.

امروزه برای بافت فرش اکثرا از نخ هایی مانند پنبه و ابریشم که زیبایی و ظرافت خاصی دارند استفاده می شود. قیمت نخ فرش های دستباف طبق نوع آن ها متغییر و متفاوت است و نمی توان قیمت کلی برای آن تعیین کرد.

محاسبه قیمت فرش دستباف

امروزه فرش های دستباف به دلیل زیبایی خاصی که دارند طرفداران بسیاری کرده اند. یکی از علت های محبوبیت فرش دستباف این است که در گذر زمان فرش دستباف نه تنها از ارزش آن کم نمی شود بلکه ارزش فرش دستباف با گذشت زمان بیشتر هم می شود.

نکته ایی که در مورد فرش دستباف قابل تامل است قیمت آن ها می باشد. قیمت فرش دستباف نسبت به فرش های ماشینی به دلیل مزایای بیشتری که دارند نسبتا گرانتر است.

اما به طور کلی به دلیل متغییر بودن ارزش ارز کشور نمی توان محاسبه قیمت فرش دستباف را انجام داد. در کل یک سری فاکتورها مانند طرح فرش، نقشه آن، اندازه فرش، نوع نخ استفاده شده و… با هم قیمت فرش دستباف را مشخص می کنند.

قیمت فرش دستباف

عوامل تاثیر گذار بر قیمت فرش دستباف

قیمت انواع فرش را نمی توان به صورت قطعی بیان کرد بلکه توسط یک سری فاکتورها قیمت فرش دستباف را می توان برآورد کرد که در زیر چند مورد از آن ها را ذکر می کنیم.

• اندازه و ابعاد فرش ها قیمت آن ها را تحت تاثیر قرار می دهند، هر چقدر فرش بزرگتر باشد قیمت بیشتری دارد.

• جنس نخ و نوع تار و پود فرش روی قیمت آن اثر می گذارد.

• هر چقدر فرش کیفیت بالاتری داشته باشد قیمت گرانتری دارد.

• فرش دستباف هر چقدر قدیمی تر باشد قیمت بیشتری دارد.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت فرش دستباف

قیمت انواع فرش را نمی توان به صورت قطعی بیان کرد بلکه توسط یک سری فاکتورها قیمت فرش دستباف را می توان برآورد کرد که در زیر چند مورد از آن ها را ذکر می کنیم.

• اندازه و ابعاد فرش ها قیمت آن ها را تحت تاثیر قرار می دهند، هر چقدر فرش بزرگتر باشد قیمت بیشتری دارد.

• جنس نخ و نوع تار و پود فرش روی قیمت آن اثر می گذارد.

• هر چقدر فرش کیفیت بالاتری داشته باشد قیمت گرانتری دارد.

• فرش دستباف هر چقدر قدیمی تر باشد قیمت بیشتری دارد.

کلام آخر

فرش دستباف از جمله فرش های پرطرفدار در کل جهان است که مزایای فراوانی دارد. انواع مختلفی از فرش دستباف وجود دارد که هر کدام ویژگی خاص خود را دارد.

قیمت فرش دستباف بنابرعوامل متعددی متغیر است و نمی توان یک قیمت کلی برای آن در نظر گرفت. برای خرید فرش دستباف به ویژه فرش بختیاری با کیفیت عالی و قیمت بسیار مناسب می توانید از طریق سایت www.carpetnrugs.com اقدام نمایید.

سوالات متداول قیمت فرش دستباف

قیمت فرش دستباف به چه شرایطی بستگی دارد ؟

خط تولید لوله پلی اتیلن قیمت فرش دستباف با توجه به کیفیتی که دارد و زحمتی که برای تولید و بافته شدن آن کشیده می شود نسبت به فرش های ماشینی بسیار بیشتر است. اما اگر تمام جوانب را در نظر بگیریم، به خوبی متوجه خواهیم شد که چنین قیمتی برای این آثار هنری دستساز کاملا منصفانه است.

محاسبه قیمت فرش دستباف به چه صورت است ؟

طور کلی به دلیل متغییر بودن ارزش ارز کشور نمی توان محاسبه قیمت فرش دستباف را انجام داد. در کل یک سری فاکتورها مانند طرح فرش، نقشه آن، اندازه فرش، نوع نخ استفاده شده و… با هم قیمت فرش دستباف را مشخص می کنند.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت فرش دستباف چیست ؟

قیمت انواع فرش را نمی توان به صورت قطعی بیان کرد بلکه توسط یک سری فاکتورها قیمت فرش دستباف را می توان برآورد کرد که در این مقاله چند مورد از آن ها را ذکر می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *