سبد خرید

carpetnrugs

Persuan Handmade Rugs

راهنمای جامع برای تمیز کردن فرش‌های پشمی

آخرین مقالات

دسته بندی ها

تمیز کردن فرش پشمی - کارپتن راگز (2)

اگر در خانه فرشی پشمی دارید، حیاتی است که بیشتر در مورد روش‌های تمیز کردن این نوع فرش‌ها آگاه شوید. این مقاله اطلاعاتی را درباره تمیز کردن فرش‌های پشمی ارائه می‌دهد.

فرش‌های پشمی

فرش‌های پشمی بهترین گزینه برای زیباسازی منزل شما هستند. با سرمایه‌گذاری در فرش‌های پشمی، می‌توانید ظاهر داخلی خانه‌تان را به شکل قابل توجهی تغییر دهید. این نوع فرش‌ها به دلیل کیفیت بالا و مقاومت آن‌ها شناخته شده‌اند. به طبیعت، فرش‌های پشمی نه تنها زیبا هستند، بلکه سریعاً آلودگی و لکه‌ها را هم جذب می‌کنند. بنابراین، مهم است که با اصول مراقبت و تمیز کردن فرش‌های پشمی آشنا شوید.

ادامه مطلب: همه چیزی که باید درباره فرش‌ اصفهان بدانید.

تمیز کردن فرش پشمی - کارپتن راگز (2)

روش‌های تمیز کردن فرش‌های پشمی

تمیز کردن یک فرش پشمی نیازمند مراقبت ویژه‌ای است تا از آسیب دیدن الیاف حساس پشمی جلوگیری شود. در ادامه، راهنمای جامعی برای تمیز کردن فرش پشمی آورده شده است:

1- آماده‌سازی

اطمینان حاصل کنید که فرش برای تمیزی با آب مناسب است. برای تایید، توصیه‌های تمیز کردن تولید کننده را بررسی کنید. با استفاده از یک مکنده، آلودگی‌های محوطه‌ای را با دقت از فرش جمع کنید. از یک متصل دستگاه برس یا برس تخصصی تمیز کردن فرش استفاده کنید تا گرد و خاک را از الیاف جدا کنید.

2- حذف لکه‌ها

لکه‌ها را بلافاصله درمان کنید تا ورود عمیق‌تر لکه را به جلوگیری کنید. از یک پارچه یا اسفنج تمیز برای لکه پاک کردن استفاده کنید و فشار دادن به جای تردید شدن، زیرا این کار ممکن است الیاف را آسیب ببیند.

برای لکه‌های مقاوم، می‌توانید از مخلوطی از مایع شوینده ملایم و آب گرم استفاده کنید. با این حال، ابتدا مایع را در یک نقطه ناچیز از فرش تست کنید تا اطمینان حاصل شود که هیچ رنگ‌افتادگی یا آسیبی به آن وارد نشود.

3- شامپو کردن

از یک شامپو فرش ملایم با pH نترال استفاده کنید که به طور خاص برای تمیز کردن فرش‌های پشمی طراحی شده است. دستورالعمل‌های روی شامپو را دنبال کرده و آن را با آب بر اساس نسبت‌های مشخص شده مخلوط کنید.

شامپو را به طور یکنواخت روی فرش بمالید و آن را با یک اسفنج نرم یا برس به داخل الیاف به آرامی کار کنید. مراقب باشید که فرش را بیش از حد مرطوب نکنید زیرا این ممکن است منجر به رشد قارچ شود.

*همچنین می‌توانید از این روش نیز برای تمیز کردن گلیم فرش‌ ها استفاده کنید.

4- آبکشی

پس از شامپو کردن فرش، آن را با آب پاک بسیار خوب بشویید. می‌توانید از اسفنج یا دستمال تمیز برای حذف شامپو از الیاف استفاده کنید.

فرایند آبکشی را تکرار کنید تا زمانی که آب شفاف شود و هیچ رسوب صابونی دیگری قابل رویت نباشد.

خشک کردن
از طریق خشک کردن دستمال تمیز، آب اضافی را با دقت از فرش فشار دهید.

فرش را برای خشک شدن آویزان کنید، آن را در یک محیط خوب تهویه شده یا در فضای باز آویزان کنید. اطمینان حاصل کنید که فرش مستقیماً به نور مستقیم آفتاب نیست، زیرا این می‌تواند منجر به از دست رفتن رنگ شود.

به عنوان یک گزینه دیگر، می‌توانید فرش را روی یک سطح تمیز خوابانده و به صورت منظم آن را برگردانید تا خشک شدن یکنواختی را تضمین کنید.

توجه: اگر مطمئن نیستید یا نگرانی دارید، توصیه می‌شود با یک خدمات تمیز کردن حرفه‌ای فرش تماس بگیرید که در تمیز کردن فرش‌های پشمی تجربه دارند. آن‌ها می‌توانند مشاوره‌های اضافی ارائه دهند یا فرایند تمیز کردن را برای شما انجام دهند.

*برای مشاوره در خرید فرش دستباف، می‌توانید با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

تمیز کردن فرش پشمی - کارپتن راگز (2)

روش‌های پیشگیری از کثیف شدن فرش‌های پشمی

برای جلوگیری از سریع کثیف شدن فرش‌های پشمی، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

جارو کردن منظم:

فرش پشمی خود را به صورت منظم و بهترین احوالات، یکبار در هفته یا به میزان نیاز، جارو کنید. برای این کار از متصل برس یا برس تخصصی تمیز کردن فرش استفاده کنید تا گرد و غبار را از الیاف حذف کنید. این کار به کاهش تجمع ذرات کثیفی کمک می‌کند.

منطقه بدون کفش:

یک منطقه بدون کفش در خانه‌تان تشکیل دهید و از افراد خانواده و مهمانان خود بطور مودبانه درخواست کنید که هنگام ورود به خانه کفش‌هایشان را بیرون بکشند. این کار باعث کاهش کثیفی، گرد و غبار و ریزوموجوداتی می‌شود که از کفش‌ها وارد منزل می‌شوند.

فرش‌های ورودی:

فرش‌های ورودی را در ورودی‌های خانه‌تان، هم در داخل و هم در خارج، قرار دهید. این کار باعث می‌شود کثیفی و رطوبت به‌طور مستقیم به فرش نرسد. اطمینان حاصل کنید که فرش‌های ورودی به‌طور منظم تمیز شوند یا تعویض شوند تا جذب کثیفی به‌طور موثر انجام شود.

حفاظت از لکه:

پس از خرید یا پس از تمیز کردن حرفه‌ای، به فرش پشمی حفاظت از لکه بدهید. حفاظت‌کننده لکه یک لایه محافظ روی الیاف ایجاد می‌کند که باعث کاهش نفوذ مایعات و لکه‌ها می‌شود. دستورالعمل‌های تولید کننده را رعایت کرده و به میزان توصیه شده حفاظت از لکه را به‌طور منظم تجدید کنید.

تمیز کردن فوری لکه:

اگر پس از ریختن یا لکه زدن روی فرش پشمی، به‌سرعت اقدام کنید. لکه را با دقت با یک دستمال تمیز یا کاغذ مشابه جذب کنید بدون اینکه آن را وارد الیاف کنید. در صورت لزوم از محلول شوینده ملایم استفاده کنید و دستورالعمل‌های حذف لکه برای فرش‌های پشمی را رعایت کنید.

تمیز کردن حرفه‌ای:

برای فرش پشمی‌تان به‌طور منظم تمیز کردن حرفه‌ای را برنامه‌ریزی کنید. تمیز کردن حرفه‌ای به جذب کثیفی‌های عمیق و تمیز کردن کامل فرش کمک می‌کند تا عمر مفید آن را افزایش دهد.

با پیروی از این شیوه‌ها، می‌توانید به حفظ فرش پشمی‌تان به‌صورت تمیز و در وضعیت خوب برای مدت زمان بیشتری کمک کنید.

*بیشتر بخوانید: هر آنچه باید در مورد فرش ایلیاتی بدانید.

تمیز کردن فرش پشمی - کارپتن راگز (2)

چقدر اغلب فرش پشمی خود را تمیز می‌کنید؟

یک فرش از مهم‌ترین و موثرترین عناصر برای زیبایی هر خانه است. این وسیله بخشی اساسی از تزئین هر خانه است. همیشه سعی کنید فرش خانه‌تان را تمیز و خالی از گرد و غبار نگه دارید تا همیشه احساس خوب و مثبتی داشته باشید. فرآیند تمیز کردن یک فرش پشمی کمی با فرآیند تمیز کردن سایر فرش‌ها متفاوت است. در هنگام تمیز کردن فرش‌های پشمی، استفاده از یک مکنده بسیار مفید است.

جارو کردن منظم کلیدی برای حفظ زیبایی الیاف است. یک فرش پشمی خالص الیاف را از دست می‌دهد. نگران نباشید، زیرا این به دلیل ساختار طبیعی الیاف پشمی است و باعث برهنه شدن فرش نمی‌شود. بیشتر ازدست دادن مو در اولین ماه‌ها رخ می‌دهد. اگر حداقل دو بار در هفته در اولین ماه‌ها جارو کنید، نرخ از دست دادن مو به سرعت کاهش می‌یابد.

از یک قلم فاین یا چوب فشار دهنده استفاده کنید تا گرد و غبار و خاک متصل شده را حرکت بدهید. اگر فرش شما حاشیه دارد، از مرکز فرش شروع کرده و اجتناب از جارو کردن اطراف برای جلوگیری از آسیب آن باشد.

آیا باید فرش پشمی را در خانه بشوییم یا آن را به یک شستشوی فرش بدهیم؟

از آنجایی که فرش‌های پشمی از فرش‌های ماشینی حساس‌تر هستند، منطقی است که در صورت عدم داشتن مهارت‌های لازم برای شستشو در خانه یا عدم وجود محیط مناسب برای شستشو در خانه، این کار را به قالیشویی فرش بسپارید. زمانی که آن‌ها را توسط یک قالیشویی فرش می‌دهید، اطمینان حاصل کنید که آن‌ها آن را به خوبی و به صورت اصیل پردازش کرده و اطمینان حاصل کنید که قطعه محبوب شما به طور کامل شسته می‌شود.

به دلیل تجربه‌شان در شستشوی فرش، قالیشویی های فرش به طور عمومی دانش جامعی در شستشوی همه انواع فرش‌ها دارند و معمولاً می‌دانند چگونه هر نوع فرش را بشویند.

نتیجه‌گیری

با تکنیک‌های ارائه شده، می‌توانید فرش‌های پشمی خود را به طور مؤثر در خانه تمیز کنید. قبل از استفاده از مواد شوینده، باید فرش را تمیز کنید. بهترین مواد شوینده برای از بین بردن لکه‌ها از فرش‌ها، شامپو، سرکه سفید، آمونیاک و صابون مایع هستند. فرش‌های پشمی به آلودگی حساس هستند. بنابراین، در نگهداری و مراقبت دقت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *