سبد خرید

carpetnrugs

Persuan Handmade Rugs

فرش‌های سنتی و ایرانی

آخرین مقالات

دسته بندی ها

فرش دستباف اراک 220 در 131 سانتیمتر-3

خرید فرش‌های شرقی

برای خرید فرش، با مشاوران ما در کارپتن راگز تماس بگیرید. یک فرش شرقی زیبا هرگز از مد خارج نمی‌شود و می‌تواند در هر نوع خانه‌ای شگفت‌انگیز به نظر بیاید. با هزاران گزینه از نظر رنگ، پارچه، مقیاس و سبک، یک فرش شرقی برای هر اتاق و سلیقه‌ای وجود دارد.

برای طراحی یک کتابخانه لاکچری به سبک انگلیسی یا داشتن یک اتاق نشیمن مدرن و شیک، انواع مختلفی از فرش‌های شرقی وجود دارد. توصیه می‌شود که هنگام خرید فرش دستباف، آن را به سمت پایین بچرخانید. شما باید موضوعیت نخ‌های پایه را در فرش‌های اصیل دست‌بافته شرقی ببینید (این نخ‌های پایه معمولاً آبی، سفید یا قرمز هستند، اما ممکن است رنگ‌های مختلفی داشته باشند).

این نخ‌های پایه به طور معمول به عنوان نخ‌های تار شناخته می‌شوند و در فرش‌های دست‌بافته شرقی با حاشیه قرار دارند. قیمت یک فرش شرقی از عوامل مختلفی بستگی دارد و مانند یک اثر هنری ارزیابی می‌شود. مواد استفاده شده، رنگ‌ها، چگالی گره، انواع الگوها و طراحی‌ها باید هنگام خرید فرش بررسی شوند. عمر فرش نیز یک عامل مهم در قیمت‌گذاری فرش‌های شرقی است.

جالب است بدانید که به عکس از فرش‌های ساخت ماشین که با گذر زمان ارزش خود را از دست می‌دهند، فرش دست‌بافته شرقی با گذر زمان و استفاده بیشتر ارزش خود را افزایش می‌دهد. دلیل این امر این است که فرش‌های قدیمی تنوع بیشتری دارند و با احتمال کمتری به طراحی مشابهی شباهت دارند. همزمان با افزایش عمر و استفاده از فرش‌های شرقی؛ رنگ‌های آن هماهنگ‌تر می‌شوند و اثر آن بهتر است.

تماس با ما

قیمت فرش‌های شرقی

فرش‌های شرقی با چگالی گره بالا، گران‌تر از فرش‌های با تعداد گره کمتر هستند. دلیل این امر این است که تولید فرش‌های چگال نیازمند زمان و مصالح بیشتری است. فرش‌های بزرگ گران‌تر از فرش‌های کوچک هستند. تفاوت قیمت بین فرش‌های ساخت ماشین و دست‌بافته بسیار قابل توجه است.

در حالی که یک فرش دست‌بافته می‌تواند بسیار گران باشد، یک فرش ساخت ماشین ممکن است خیلی کمتر هزینه داشته باشد. هنگام خرید فرش‌های شرقی، به یاد داشته باشید که اطمینان حاصل شود که فرش مورد نظر با دیگر لوازم تزیین اتاق هماهنگ باشد. توصیه می‌شود در انتخاب رنگ فرش شرقی کمی جسور باشید و یک ترکیب رنگی منحصر به فرد انتخاب کنید.

فرش‌های شرقی: ترکیب سنت و طراحی معاصر

فرش‌های شرقی راحتی و آسایش را به هر خانه و آپارتمانی می‌آورند. برای اینکه یک فرش شرقی مدرن یا یک فرش شرقی برلین یا حتی یک فرش شرقی هامبورگ داشته باشید، می‌توانید به این فرش‌ها اعتماد کنید. ارزش دانستن این موضوع مهم است که تمام فرش‌های شرقی دست‌بافته بوده و از مواد با کیفیت بالا بافته شده‌اند و محل بافت آن‌ها در غرب و مرکز آسیا، شمال آفریقا و منطقه کوهستان کفکاس در اروپا واقع شده است.

لازم به ذکر است که در کاخ آشوری خورساباد (در عراق امروزی) یک فرش از قرن ۸ پیش از میلاد با الگوی گل‌های چهاربرگ و یک حاشیه لوتوس وجود داشته است. قدیمی‌ترین نمونه‌های شناخته شده از فرش‌ها در بازکاوش‌های گورستان‌های سلطنتی باستان از قرن ۵ تا ۳ پیش از میلاد کشف شده‌اند. فرش پازیریک، قدیمی‌ترین فرش جهان، در کوهستان‌های التای در جنوب سیبری یافت شد.

یکی از ویژگی‌های کیفی یک فرش خوب، چگالی گره است. هر فرش بر اساس تعداد گره در هر متر مربع اندازه‌گیری می‌شود. بنابراین، چگالی هر فرش از پشت بررسی می‌شود. علاوه بر این، ظاهر کلی گره، هماهنگی رنگ‌ها و الگوها سن و ارزش یک فرش را تعیین می‌کنند.

در چه رنگ‌هایی فرش‌های شرقی ما در دسترس هستند؟

بطور کلی، هیچ محدودیتی برای تنوع رنگی فرش‌های شرقی وجود ندارد. با این حال، به طور سنتی هر فرش دارای طرح رنگی منحصر به فرد خود است که به نظر بستگی به منطقه مبدأ دارد. به عنوان مثال، یک فرش شرقی افغانی معمولاً قرمز تیره است، در حالی که یک فرش نایین ایرانی اغلب آبی و رنگ‌های کرم است. این یکی از فرش‌های شرقی مدرن است که در گذشته به‌طور کمتری استفاده می‌شد، زیرا رنگ سیاه در گذشته نماد مرگ و تاریکی بود. اما امروزه نماد راز و یا احساس خلوت و فناپذیری است. این رنگ فرش شرقی به طور عمده در سبک جدید و مدرن استفاده می‌شود.

• فرش شرقی سیاه

• فرش شرقی سفید

این فرش‌ها طرفداران خود را دارند. به دلیل رنگ و طراحی خاص خود، این فرش در دسته فرش‌های سنتی و قدیمی قرار دارد و در سبک فرش‌های مدرن، این رنگ به ندرت دیده می‌شود.

• فرش شرقی قرمز

این رنگ بیشترین و محبوب‌ترین رنگ در بین انواع رنگ‌های فرش است و از گذشته تا به امروز به عنوان نماد واقعیت، شجاعت و ثروت شناخته شده است.

• فرش شرقی بژ

این رنگ به دسته رنگ‌های روشن و مدرن تعلق دارد. این رنگ فرش احساس می‌شود که اتاق بزرگتر است و برای فضاهای کوچک مناسب است.

• فرش شرقی آبی

این رنگ به طور گسترده در هر دو سبک سنتی و مدرن استفاده می‌شود. آبی نماد حقیقت و زندگی پس از مرگ است.

• فرش شرقی سبز

تزئینات اتاق نشیمنگاه شما تغییر می‌کند و با توجه به هماهنگی با هر تزئین، محیط خانه را تازه و جذاب می‌کند.

• فرش شرقی خاکستری

این یکی از رنگ‌های مدرن فرش است که برای تزئینات معاصر مناسب است.

مزایای فرش‌های شرقی

چه مزایا و معایبی دارند فرش‌های دست‌بافته شرقی در مقایسه با فرش‌های سنتی ساخت ماشین؟ ما تفاوت‌های اصلی را خلاصه کرده‌ایم. البته، نکات کاربردی دیگری هم وجود دارد، اما آنها در اینجا برای دید کلی درج نشده‌اند. فرش‌های شرقی از جنس‌های مختلفی مانند ابریشم، پشم و پنبه ساخته می‌شوند.

اندازه‌های آنها از فرش‌های کوچک تا فرش‌های بزرگ متغیر است. از نظر جغرافیایی، فرش‌های شرقی در منطقه‌ای به نام “کمربند فرش” تولید می‌شوند. این منطقه از مراکش در شمال آفریقا، خاورمیانه تا آسیای مرکزی و شمال هند امتداد دارد و کشورهایی نظیر شمال چین، تبت، ترکیه، ایران، مغرب در غرب، کفکاس در شمال و همچنین هند و آفریقای جنوبی را در برمی‌گیرد.

تولید فرش‌های شرقی شامل افراد از فرهنگ‌ها، کشورها، نژادها و ادیان مختلف است. از آنجایی که بسیاری از این کشورها امروزه در جهان اسلام واقع شده‌اند، اغلب به فرش‌های شرقی به عنوان فرش‌های اسلامی اشاره می‌شود، با این حال عبارت “فرش شرقی” بیشتر به کار می‌رود.

تماس با ما

کدام فرش‌های شرقی را توصیه می‌کنیم؟

1-فرش ایرانی:

این فرش‌ها از ایران می‌آیند و یک سنت قدیمی در بافت فرش دارند که امروزه هم همچنان به کار می‌رود. بهترین و پربازده‌ترین فرش شرقی، فرش ایرانی است.

2- کیلیم:

این فرش‌ها بافته می‌شوند نه گره‌بافته، و این تفاوت اصلی است؛ این در بیشتر فرش‌های دیگر شرقی صدق می‌کند. به همین دلیل، این نوع کمتر نیاز به دست‌کاری دستی دارد اما در تنوع الگو محدودتر است.

3- زیگلر:

فرش شرقی زیگلر تاریخچه خود را دارد. این از امروزه ایران می‌آید اما توسط یک شرکت غربی به نام زیگلر توسعه یافت. فرش‌های زیگلر یک جایگزین مقرون به صرفه برای فرش‌های محبوب ایرانی بودند.

4- افغان:

یک فرش شرقی افغان معمولاً دارای رنگ‌های قرمز تیره بسیار مشخص و تزئینات هشت‌ضلعی است. آنها به فرش‌های پاکستانی شباهت دارند و نیز بر اساس سنت قدیمی از پشم گوسفند دست‌بافته می‌شوند.

5- قفقازی:

کازاک احتمالاً مشهورترین فرش شرقی شرق قفقاز است. این فرش‌های دست‌بافته شرقی و رنگارنگ اصلیاً از قفقاز می‌آیند.

6- فرش‌های ابریشمی:

این فرش‌ها معمولاً به صورت خوب گره‌بافته می‌شوند و دارای درخشش بی‌انکاری هستند.

7- هندی:

فرش‌های شرقی هندی اغلب بر اساس موتیف‌ها و ارنمان‌های کلاسیک ایرانی ساخته می‌شوند و از پشم طبیعی گوسفند و بافت دستی ساخته می‌شوند و از کیفیت عالی برخوردارند.

8- گبه:

فرش‌های شرقی گبه اصالتاً از کوچ‌نومادان مناطق ایران می‌آیند. این فرش‌ها به دلیل طراحی بی‌زمان خود، مورد توجه بسیاری قرار گرفته و در حال حاضر نیز در هند دست‌بافته می‌شوند.

فروش آنلاین فرش‌های شرقی

فرش‌های شرقی نمایانگر بالاترین کیفیت در حصیربافی دست‌بافته هستند. تکنیک‌های ساخت فرش‌های شرقی در طول هزاران سال به کمال رسیده‌اند. فرش‌های دست‌بافته شرقی دارای چندین دهه گره در هر اینچ مربع هستند، که آنها را به مراتب مقاومتر از فرش‌های شرقی ساخت ماشین می‌کند. توصیه می‌شود با چند معیار کیفیت فرش‌های شرقی آشنا شوید:

1. مکان بافت فرش‌های شرقی
2. تکنیک‌های بافت فرش
3. انواع مواد و رنگ‌های مورد استفاده در فرش
4. کیفیت نخ‌ها
5. رنگ‌های استفاده شده و تعداد گره‌ها

افرادی که در زمینه شناسایی فرش آموزش ندیده‌اند، معمولاً دشواری در تشخیص یک فرش شرقی دست‌بافته اصیل از یک فرش ساخت ماشین دارند. به طور کلی، فرش‌های دست‌بافته نیز به عنوان فرش‌های شرقی شناخته می‌شوند و به دلیل کیفیت بالا و استثنایی‌شان به عنوان مجموعه‌ها استفاده می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *